Clean beauty avondroutine!

Al als tiener ontdekte ik - dankzij de mams - wat een weldadige knuffel een likje hydraterende gezichtscrème kon zijn. Nivea was het huismerk. Niemand die toen nadacht over eventueel hormoonverstorende  of milieubeschadigende ingrediënten. Nivea geeft door z'n geur wat een bed met versgewassen lakens ook doet. 

Dat vind ik trouwens nog altijd. Maar zoveel jaar later sta ik wèl meer stil bij mijn voetafdruk en de invloed van bepaalde ingrediënten (al kan ik er geen bal van onthouden). En dus ga ik geregeld op zoek naar clean beauty om uit te proberen en te kijken welke ik het leukst, het best, het fijnst vind. En ja, het liefst is die verpakking ook nog eens nice & tof.

Momenteel zot content van het Britse merk Evolve Organic Beauty, dat ik leerde kennen in lockdown light via de geweldige Instagram stories van Cheveux Heureux. Ruikt altijd heerlijk, heeft aangename texturen, is proper, gebruikt leuke typo en - vooral - doet werkelijk wat het zegt! 

Et voilà, dan ziet mijn beauty routine er 's avonds momenteel zo uit:

* Een pompje Arctic Aqua Hydra Foaming Cleanser van het Finse merk Lumene waarmee ik met vochtige handen mijn snoet reinig met cirkelende bewegingen. Deze reinigingsgel is zeepvrij, bevat Fins berkensap (I 😍 alles van berk!) en Arctic water. Klinkt zalig, toch! 

* Om helemaal goed te reinigen - én omdat het gewoon een geweldig en zalig product is - ga ik nog met een watje met de Liquid Crystal Micellic Cleanser van Evolve over mijn gezicht. Dit product ruikt geweldig en zacht, maakt de huid niet alleen brandschoon (check dat watje!), maar bevat ook hyaluronzuur dat je huid hydrateert en fijne lijntjes helpt vervagen. Later meer daarover.

* Heb ik waterbestendige mascara op - Ajajaaaaaj! Carambaaaa, want blijkbaar niet ok voor je lijf! - dan neem ik die af met een dubbelfasige oogontschminker. Elke. Avond. 

* Vervolgens verwen ik mijn huid met een shot Hyaluronic serum 200, ook van Evolve, zodat dit 's nachts lekker kan inwerken. Dit is werkelijk THE BOMB! Terecht een Award-winnend product. Het zit bomvol hyaluronzuur, waarvan bewezen is dat het de huid van binnenuit hydrateert en fijne lijntjes en rimpels opvult. En dat doet het dus echt! Hello, gorguous, radiating face!

* Voordat ik dan onder de lakens kruip smeer ik nog zachtjes enkele likjes Intense Hydration 24H Moisturizer op dat gezicht en die hals. Fikse hydratatie zonder dat je zo'n film over je huid voelt liggen.  

* 's Morgens geen serum, wel het Hyaluronic Eye Complex om de oogregio lekker te verwennen. Vind je het serum te duur, dan is deze een heel leuk alternatief, want hoewel je het enkel rondom je ogen aanbrengt, zie je al heel snel effect! 

* Net voor ik de deur uitga - of in mijn bubbel aan mijn dag begin - verzorg ik mijn redelijk droge lippen met de natuurlijke lippenbalsem van het Zweedse L:A Bruket. Kokos- en amandelolie, bijenwas en jojobae-olie; niets meer, niets minder, maar wel in een handige stick! 

Disclaimer
Dit is géén gesponsorde post. Ik kocht alle producten zelf en geef hier mijn mening en ervaring in alle oprechtheid weer. 
Ik plaatste links achter de namen van de producten, merken en winkels. Dit doe ik omdat ik geloof in hen; ik krijg geen voordeel wanneer jij op deze links klikt en dat is prima!

Reacties

Populaire posts