Beats, basses & rhymes voor de schoonmaak!

Dualiteit. Ik vind kuisen een ongewenste bezigheid in mijn vrije tijd. Echter, ik word wel knetter en krikkel van zwevende stofplukken, schijnbaar ongestructureerd rondgestrooide kruimels en Pollock-achtige vlekken. Kuisen duikt daardoor alsnog regelmatig op in mijn vrije tijd. 

Maar niets dat een fikse streep muziek met beatzzz, basses & rhymezzz niet kan opleuken. Dat mag iets zijn van favo hiphoplegende The Wu-Tang Clan, maar schrik niet als de afgelikte American boyzzz van Five hun keel openzetten terwijl jij er lustig op los dweilt,  wanneer de Queen of playback Britney het beste van zichzelf geeft via je luidspreker of als er kronkelige, zwoele buikdanstunes passeren. Er ìs een reden dat die popkoningen en -koningen  (ooit, weliswaar) de hitlijsten aanvoerden: scoren door jouw schoonmaakbeurten lolliger te maken.

Hier een aantal van de toppers uit mijn schoonmaakrepertoire: 

* Vette hiphopdrunkies met hun Aww Sh*t! omdat schoonmaken zo'n beetje aww sh*it is. Maar ook omdat ze naast The Wu-Tang Clan en The Beatnuts gewoon lekker diep gaan en heerlijk flowen. 

The Alcoholiks - Aww Sh*t

* Schoonmaken zonder de een of andere afgelikte boysband? No such thing! Mijn onzekere puber-ego liet het niet toe om fan te zijn van zo'n bende, maar daar trek ik me ettelijke jaren later geen fluit meer van aan. In die mate zelfs, dat ik twijfelde om me een kaartje voor het concert van The Backstreet Boys aan te schaffen. 

Five - If you're getting down

* Wiggelen en borst-, buik- en heupisolaties dansen op een Oosters ritme, ik doe dat graag. De blingbling die er al eens bij komt kijken, kan er ook voor iets tussen zitten. Ondanks 4 jaar les en hier en daar een podiumverschijning, lijk ik immers veeleer op een waggelend nijlpaard. Niemand die dat echter hoeft te aanschouwen wanneer ik de stofzuiger achter me aan sleur. Tenzij mijn enthousiasme de overhand neemt en ik aan het raam met golvende armen volledig opga in de muziek. Oeps.

Tarkan - Kiss Kiss

 Soms heb ik ook Algemeen, Cultureel Aanvaarde Smaak en dan mag er ook eens zo'n nummer passeren. Toch liever niet te veel bij dat schoonmaken. 

The Van Jets - Two Tides of Ice

Nog van dat? En wat anders? Dan vind je de volledige lijst op  mijn Spotify-account met de welluidende naam "Sporting Rhi": met regelmatige opstoten wil ik me op een loopband in het zweet werken, en daarbij moét een reeks pittige beatzzz, basses & rhymezzz bij. Lopen is immers bijna hetzelfde als schoonmaken.  


Reacties

Populaire posts