Getest: Home made groene beauty

Hoe heerlijk is het leven als je met spullen uit koel- en voorraadkast je de beste, glowing versie van jezelf uit bed kunt doen rollen?! Dankzij het boek "Groene Beauty" wordt dat mijn toekomstige werkelijkheid. Ik teken meteen voor eco, home made, betaalbaar en veel beauty.   

Enthousiast stort ik me op een luie avond die schrééuwt om me-time op het recept voor het haarmasker. Mijn gebleekte, surf-blonde haren kunnen wel een boost gebruiken. Laat die gevoede glans maar komen; bye bye stro en jeukende hoofdhuid. Afscheid nemen doet (dit keer) geen zeer.



Mijn enthousiasme van weleer maakt behoorlijk snel plaats voor lichte zorgen en een vlaag van paniek. De mayonaise-achtige structuur die ik dien te bekomen - ik bén nochtans gediplomeerd sous-chef - is ver te zoeken en ik vraag me af of de - weliswaar - biologische eierdooiers mijn gebleekte haar niet groen (of blauw?!) zullen kleuren. 

In de 20 minuten die ik moet wachten, staar ik - met de look van een viswijf met gedrapeerde huishoudfolie rond de coiffure - vertwijfeld naar de kliederboel die in de badkamer is ontstaan. So much for het eco-aspect en de ontspannende me-time.

Ik eindig met gevoede - godzijdank nog altijd surf-blonde - lokken, omgeven door een licht aanwezig azijnluchtje. Dat vind ik behoorlijk. Voor een écht succes kies ik misschien beter een sùper eenvoudig beautyrecept uit, zoals de milde kiwi-appelpeeling of de superzachte voetenpakking. Bovendien word ik zenuwachtig van te-gaan-zoeken-ingrediënten zoals biogarde, SLSA-poeder, gedenatureerde alcohol en fluidlecitine.   

Ik houd het vooralsnog voornamelijk bij gemakzuchtige muisklikken en goed advies (check onder andere Bio'ty Lab): bio én enigszins rustiger, gemoedelijker én properder. 



Groene Beauty, 100% schoonheid uit de natuur - Hester de Goede & Marika Wilmes - GOTTMER/BECHT - € 12,99


Nota van Ruth Renée
Het boek werd me op aanvraag bezorgd



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts