De handtas als bibliotheek continues...

Je weet nooit. 

Dus sleur ik nog altijd wat extra kilo's aan boeken, tijdschriften en ander leesvoer mee in mijn handtas. Je weet nooit dat er zich een moment leent tot wegzinken in verhaallijnen en wegdromen van interieurs. 


 DIT KEER IN DE HANDTAS

* Chickpea Magazine. Mijn speekselklieren steken een tandje bij, mijn hart pompt mijn bloed sneller om en mijn lippen zwellen lichtjes: dat doen mooie tijdschriften met mij. En dus ook Chickpea Magazine. Dit driemaandelijkse, veganistische, Amerikaanse tijdschrift wordt gemaakt door Cara Livermore, Bob Lawton en interessante peeps uit hun wijde circle. Je hoeft echt geen veganist, noch vegetariër te zijn om kwijlend te genieten van hun schrijfsels. De prachtige foto's, vlotte lay-out, mooie recepten en tof uitgewerkte stukken kunnen elke lamsbout-minnende lezer bekoren.

* Eastern Body, Western Mind kwam in mijn gezichtsveld via een fellow yogini die het las. Ik bestelde het nog dezelfde dag. Psychologie, yoga, filosofie ... het boeit me mateloos. Dit boek brengt de oude, Oosterse wijsheden over het chakra-systeem samen met het referentiekader van onze Westerse wereld. Wat geeft dat? Geen idee, want ik zit nog maar ergens in het begin van het boek. Kleine letters, veel info, dun papier: het is zo'n boek waar ik traag en gestaag in zal lezen, vermoed ik. Op die losse gestolen leesmomenten.

* Ikigai - vertaald "Je reden van bestaan" - belandde in mijn handbagage toen ik vertrok naar Ibiza. Het leek me de gepaste lectuur voor tijdens de vlucht en het yoga retreat dat erop zou volgen. Het leest lekker weg, al ben ik nog niet achterover gevallen van een treffend inzicht, want voor mij passeert er veel herhaling. Niettemin, léuke en interessante herhaling. 

* iPad Mini. In dezelfde vertrekhal spotte ik het nieuwste boek van Camilla Läckberg. Ik bereikte zowaar bijna een kundalini-extase nog voordat er enige yoga werd beoefend. Het eerste wat ik deed bij thuiskomst, was Heks aanschaffen in iBooks. Niet de grote literatuur, maar voor mij wel heerlijke lectuur. Ik verslind Läckbergs boeken: de uitwerking van elk personage, de combinatie en verweving van heden en verleden, de vrouwelijkheid en kracht, de beschrijving van Bohuslän, het spannende, het oog voor detail in elke beschreven scène ... Jag älskar svensk och skandinavisk läsning!   
 

Reacties

Populaire posts