Midzomer in Zweden - vroeger en nu

Ik ben er (soms niet zo) stiekem van overtuigd dat er ergens Zweeds bloed door mijn lijf stroomt: ik ben helemaal verliefd op het land, de cultuur, de mentaliteit en midsommar. 

Skål!
Dat laatste is dan ook voor deze niet-zo-echte-Zweed een geweldig feest! Spijtig genoeg beschik ik niet over een heerlijk zomerhuisje aan Zweeds water, vad synd. Maar dat is geen belemmering: elke stad of elk dorp in Zweden voorziet wel een midzomerviering waar je met bbq, drinken, aardbeien en bloemenkroon terecht kunt. Gewoon in België? Dan ga ik voor een uitgebreide picknick in het dichtsbijzijnde park met vrienden!

Wat ik nou precies vier en waarom is een van de 3 sluitingsdagen van Ikea Zweden ook net die midzomer? Je leest het in mijn gastbijdrage voor het geweldige platform van Touch of Sweden! En,  

Reacties

Populaire posts