Daar is de lente (waar?!) ... en de dahlia's!

Het zou dan eindelijk lente worden ... als in "zachte temperaturen, een streep zon die langer aanhoudt dan 3 seconden" en "roséetjes op het terras". Ik snak ernaar: grijsheid, koude wind en vocht testen momenteel mijn rekbaarheid en humeur. 

Ik geef er niet aan toe. In die mate zelfs dat ik deze post momenteel met verkleumde vingers, een extra dikke sjaal om en 3 liter doppio's (hyper?! ik?! nééééé hoor!) op mijn terras - ja, dat is dus buiten - neerschrijf. 

Dahlia Café au Lait - via Fam Flower Farm


Wat er ook een stevige hulp is, is dat ik elk ogenblik de deurbel kan horen gaan omdat de postman (of -vrouw) mijn pakket dahliaknollen komt afleveren. 

* maakt ass shaking vreugdedansje*

Niet voor niets siert deze stoere, volle, elegante bloem mijn bovenarm, in het gezelschap van de pioenroos - Oh, gij schone deerne - en de ranonkel - gij elegante, kleine schattebol. 

Dahlia Pinelands Pam - via Fam Flower Farm


Ik had de dahlia 2 jaar geleden ook pronkend op het terras en ik kon er uren bewonderend naar kijken. Afgelopen zomer liep het echter lichtjes mis: enkel stelen, geen bloemen. En toen ik de knollen midden februari opduikelde uit hun winterse schuilplaats ging het verder bergeraf: hun rol als kattenspeeltje had hen niet goed gedaan en ze waren behoorlijk geabimeerd.

Halleluja voor Fam Flower Farm en Chilltern Seeds! Hands Up! De eerste is Nederlands en komt met kwaliteitsknollen van tulpen, narcissen en dahlia's; de 2e is Brits en biedt een geweldig, indrukwekkend arsenaal aan zaden van duuuuuuuzend bloemen en kruiden. En ja, hoewel wij dahlia's vooral kennen als "een bloem groeiend uit een knol", kun je deze schoonheid opkweken vanuit zaden. Been there, done that. 


Dahlia Berliner Orange - via Fam Flower Farm

Ik ben nogal van de Yang en vurig, dus dat slow grow-proces van zaad tot knolletje tot dahlia is een uitdaging voor mij. Om het leven iets gemakkelijker aan te pakken en om ervoor te zorgen dat ik komende lente en zomer weer uren naar die knapperds kan kijken, bestelde ik mijn portie knollen bij Fam Flower Farm. De selectie is er veel interessanter dan in je reguliere tuincentrum, de prijs is correct, de mensen van de flower farm kénnen hun product en ze geven 100%-bloeigarantie!! Fantastisch is dat. Bestellen kan nog! 
Dahlia Nadia Ruth - Need I say more?! - via Fam Flower Farm

 

Reacties

Populaire posts