Mijn 8 beauty favorieten!

Alle oprechte bedoelingen - die er zeker zullen zijn - ten spijt, vertrouw ik meer op de mening van een vriendin, dan op de mening van de boekskes. Ooit mocht ik zelf een of ander prul niet minder dan waanzinnig goed & vavavoom omschrijven, want het merk was een belangrijke adverteerder. Vrije media, quoi?!

Vrije meningen onder elkaar dan. Zo kwam het dat miss K. bij een geweldig smakelijk bord vol groenten, zaden en granen me vroeg hoe ze de bomen door het bos moest zien in het aanbod (gezichts)crèmes en of er zoiets bestond als "betaalbare ecologische verzorging". 

Ik durf zelf mijn directe en veel minder directe omgeving bombarderen met vragen als: "wauw, wie doet je haar?" en "welke mascara gebruik jij?" of "nou, die huid van jou is fantastisch mooi: wil je me je geheim onthullen ... pleaeaeaeaeaese?" Wanhopig dat ik soms kan zijn, zie je me zelfs op straat wildvreemde schoonheden aanklampen. 

Als vrienden en wildvreemden onder elkaar, hier alvast enkele van mijn beauty favorieten:

* Voor mijn dagelijkse gelaatsverzorging wissel ik gewoonlijk af tussen hydraterende crèmes - momenteel staat de Daisy Delight van het Belgische Cîme in mijn badkamerkastje - die ik meestal online bestel bij Sophie van Bio'ty Lab. Zij heeft een erg leuke, betrouwbare selectie van natuurlijke en biologische verzorgingsproducten in verschillende prijsklassen. Vette plus is dat je de persoonlijke (en vriendelijke) aanpak krijgt van een fysieke winkel, zonder dat je er de deur voor uit moet. Bovendien ontdek je bij elke bestelling ook enkele nieuwe productjes, want Sophie is zo'n staaltjes-madam. En ik ook!

* Onder mijn dagcrème smeer en zweer ik sinds kort bij de rozenbottelolie van Trilogy. Het antwoord van Moedertje Natuur op een perfecte huid, dixit Bio'ty Lab, again. Het voedt en egaliseert mijn roze, blozende huid als geen ander.


* s' Avonds mag het wat meer - lees: "vetter en voller" - of net minder - lees: basicproduct in da house - en dan ga ik voor een laagje extra vierge kokosvet op mijn gereinigde snoet. Reinigen doe ik trouwens met een make-upremover voor waterbestendige mascara (eender welk merk), een reinigingslotion (eender welk natuurlijk merk) en eventueel nog een tonic, want lekker fris.

* Ook in shampoos wissel ik af: ik heb ooit eens horen waaien dat je haar daar blijer van wordt. Proefondervindelijk lijkt me dat inderdaad het geval. Ik ben wel een fan van het schuimend haargoed van Rahua. Hun haarmasker is goddelijk en de verzorgende shampoo is werkelijk heerlijk en goed. Wegens het iets duurdere prijskaartje staat het spijtig genoeg niet altijd in mijn badkamer te pronken. Bovendien werkt het merk samen met vrouwen van een stam uit het Tropisch regenwoud. Olé!

* Een andere favoriet in de rayon van haarverzorging is Kevin.Murphy (Ik heb altijd de neiging om het over de Freddy te hebben, hahaha). Ontdekt dankzij de fantastische Fabian, verder gebruik bestendigt dankzij de geweldige Werner en het inspirerende trio van Knip. Een merk waarvan elk product dat ik tot nu gebruikte, werkelijk zijn beloften waarmaakt! En dat is wonderbaarlijk in een marketing- en blablabla-gedreven wereld. Issues met je lokken, boek een sessie bij Mr. Murphy. You won't regret it!

* Mijn dagelijkse make-up varieert van "een likje mascara" tot "stekende smokey eyes", afhankelijk van humeur en goesting. Feestje of werkvloer: doet er niet toe. Mascara is en blijft wel mijn basis, en dus van groot belang. Ik begon ooit een queeste naar de perfecte mascara, en hoewel die eigenlijk nog niet helemaal rond is, heb ik wel al duidelijke favorieten... Zo blijft M.A.C. de hofleverancier van mijn zwarte wimpers: stelt niet teleur, lang en vol, waterproof, vavavoom dus. Jammer van het prijskaartje. En daarom zijn er nog de favorieten uit onverwachte hoek: Ultra Tech van Kiko en alle waterproof mascara's van Hema. You may have noticed dat het allemaal waterbestendige exemplaren zijn. Als je je emoties beter onder controle hebt dan ik en/of je minder in touch bent met de drama queen in jou, dan kun je het waterbestendige laten voor wat het is. Vergeet echter, this is Belgium, baby.

* Mijn lijf heeft de neiging een gespannen-spier-houding als standaard te aanzien. Vermoedelijk wordt dat aangestuurd door mijn denken. Duh! Een erg doeltreffend middel is dan een warm bad met de Ritual of Hammam badolie van Rituals. Terwijl ik de geur van de meeste andere Rituals-producten té overheersend vind, zou ik de hele dag aan zo'n flesje kunnen ruiken. Al mijn favoriete geuren komen terug in de Hammam(-lijn): rozemarijn, eucalyptus, gember ...

* Weinig beter voor je snoet dan een kleimasker, dat leerde ik eerder al van Goedele Leyssen. Het roze kleimasker van bij Dille & Kamille is het summum: het verzacht en kalmeert de huid en dat resulteert in een mooie, gezonde gloed. Ik ben zot lyrisch over de inhoud van dit kleine zakje, waarmee ik om de enkele weken mijn gezicht verwen. Het resultaat is werkelijk zichtbaar, voelbaar en gewoonweg fantastisch. Spijtig dat er geen kilo-verpakking beschikbaar is, want ik zou grootafnemer zijn.


Reacties

Populaire posts